Hyrbil via Mabi

SMIDIG OCH ENKEL BILUTHYRNING FÖR EN FRIKTIONSFRI KUNDUPPLEVELSE

I april 2021 lanserade MrCAP ett nytt samarbete med MABI Hyrbilar som möjliggör för MrCAP’s kunder att smidigt och enkelt boka en hyrbil i samband med lackytbehandling. Samarbetet har fortlöpt sedan dess och i Stockholmsregionen har tjänsten haft god efterfrågan.

Samarbetet möjliggör en friktionsfri kundupplevelse för de kunder som är i behov av hyrbil i samband med MrCAP’s lackytbehandlingar FormulaU och MasterTreatment. I samband med dessa behandlingar måste bilen stå kvar över natten för att lackskyddet ska härda.

-Samarbetet går jättebra! Det är en väldigt smidig lösning för både oss och våra kunder. Vi kan nu erbjuda flera kunder hyrbil samtidigt och alltid vara säkra på att de håller en hög klass gällande säkerhet och kvalitet, säger Jessica Möller, Shop Manager på MrCAP Sthlm City.

-Hittills har det fungerat väldigt bra. Responsen har varit positiv och vi har haft god kommunikation mellan parterna, säger Haidar Albazi, Operativ Chef på MABI Hyrbilar i Stockholm.

MABI har alltid de senaste bilarna i sin vagnpark.
Haidar Albazi, Operativ Chef på MABI Hyrbilar, och Jessica Möller, Shop Manager på MrCAP Sthlm City.
Haidar Albazi och Jessica Möller.

Precis som MrCAP är MABI rikstäckande vilket innebär att tjänsten kan erbjudas på alla MrCAP’s anläggningar runt om i Sverige. Tjänsten bokas smidigt och enkelt online utan mellanhänder på mrcap.com alternativt i direktkontakt med lokal MrCAP anläggning. För att tillgodose olika kunders behov kan kunden välja mellan tre olika typer av hyrbilar i premiumklassen – Liten (659kr), Mellan (899kr) och Stor (999kr).

-Vi har alltid de nyaste, senaste bilarna i vår vagnpark. Vår andel laddbara bilar ökar stadigt och är just nu uppe i runt 30% vilket vi är väldigt stolta och glada över, säger Haidar.

På frågan gällande tankar om framtiden har både MrCAP Stockholm City och MABI en positiv inställning. Samarbetet innebär möjligheter till nya lokala företagskontakter och affärsmöjligheter för båda parter. Något som båda ser fram emot att ta vara på.

-Vi ser fram emot ett fortsatt fint samarbete som fungerar lika bra som det gör idag, det uppskattas verkligen av våra kunder. Det känns så tryggt att vi alltid kan lita på att MABI levererar bil på utsatt tid och att den är hel, ren och säker, säger Jessica.

-Kul om samarbetet fortsätter och utvecklas. Vi ser fram emot att få fler förfrågningar från kunder som behöver hyrbil via MrCAP och titta på möjligheten till fler erbjudanden från båda håll, avslutar Haidar.

MABI

Vi är otroligt måna om att våra kunder i alla flöden erbjuds och upplever den premiumkänslan kunden förtjänar

MrCAP lanserar ett nationellt samarbete med Mabi Hyrbilar som möjliggör för dig som kund att boka en hyrbil i samband med din lackytbehandling.

Porsche center

”Vårt varumärke och våra kunder förtjänar det bästa, därför föll valet på MrCAP”

MrCAP startar samarbete med Porsche Center i Jönköping. En möjlighet som båda parter ser fram emot att ta vara på.