Utökat samarbete mellan Holmgrens Bil och MrCAP

Från och med den första december 2022 erbjuds MrCAPs tjänster inom bilvård hos Holmgrens Bil i Nyköping.

Holmgrens Bil grundades 1960 och är idag är ett av Sveriges främsta bilhandelsföretag med sina tretton anläggningar. Tillsammans med ett av Sveriges äldsta företag inom bilvård spetsar de nu sitt erbjudande och fördjupar ett väl fungerande samarbete.

– Holmgrens Bil samarbetar sedan tidigare med MrCAP på ett flertal städer runt om i Sverige och MrCAP är en erkänt duktig aktör inom bilvård. Med deras tjänster kan vi ta ett starkare grepp kring kundresan och leverera en ännu bättre sådan, säger Mikael Käck, Platschef Holmgrens Bil Nyköping.

MrCAP är ett franchise som startade 1990 och finns på ett trettiotal platser runt om i Sverige. Med ett omfattande erbjudande med allt från handtvätt till omfattande lackbehandlingar och djupgörande kemrengöring av interiören kommer de ansvara för all bilförädling hos Holmgrens Bil i Nyköping.

– Precis som Holmgrens Bil erbjuder en bred flotta av bilmärken, så erbjuder vi på MrCAP en bred portfölj av behandlingar för bilen – där ska finnas något för alla. Vad vi båda också har gemensamt är att vi bryr oss, om kunden och om bilen, säger Robert Bergman, VD MrCAP.

Robert Bergman, VD MrCAP Sverige, telefon +46 70-759 75 47
Mikael Käck, Platschef Holmgrens Bil Nyköping, telefon  +46 11-470 58 88

Holmgrens Bil
Holmgrens Bil är idag ett av Sveriges största bilhandelsföretag och finns på 13 orter i Sverige och säljer 6 varumärken: BMW, MINI, Hyundai, Nissan, Ford och MG, samt har en auktoriserad verkstad för alla märken.

MrCAP
MrCAP är ett svenskt franchise, etablerat 1990. Genom egen kemisk produktframtagning och förfinande av konceptet har vi sedan starten utökat verksamheten både i Sverige på cirka 30 orter och i världen. En MrCAP-behandling är ett gediget hantverksarbete, som utförs av medarbetare med passion för bilar och deras ägare.