bästa starten på det nya året

GE DIN BIL DEN BÄSTA STARTEN PÅ DET NYA ÅRET

Nytt år och nya möjligheter. Med rätt lackskydd säkerställer du att din bil har ett maximalt skydd, djup glans och fin lyster hela året om. MrCAP, experter på bilförädling, tipsar här om ett heltäckande skydd för att minimera slitage och undvika värdeminskning år 2022.

Trafikmiljön och klimatets påfrestningar sliter hårt på din bil. Genom att investera i ett hållbart lackskydd så skyddas lacken mot det dagliga slitaget under flera år. Med rätt skydd behöver du varken tvätta bilen lika ofta eller använda starka kemikalier för att få den ren. Något som är en vinst för både din bils kvalitet och miljön.

VAL AV LACKSKYDD

Val av lackskydd bör inte göras utifrån vilken bil man har utan snarare utifrån vilket klimat man lever i och hur man brukar bilen. MrCAPs egenutvecklade lackskydd FormulaU är testat och framtaget i Sverige, efter våra väderförhållanden. Det kan därmed säkerställa maximalt skydd, hållbarhet och glans i vår svenska trafikmiljö. Skyddet som skapas binder kemisk till lacken och ger ett hållbart skydd mot exempelvis luftföroreningar, nedfall, salt, smuts, surt regn, UV-strålar m.m. under flera år. Då smuts får svårt att fästa på ytan blir behovet av att tvätta bilen väsentligt mycket mindre, och när de väl behövs blir jobbet mycket lättare. Att vaxa bilen behöver du inte ens tänka på, varken för hand eller i ett kostsamt tvättprogram. Bilen hålls gnistrande ren och det med minskat underhåll och lägre kostnader. För nya bilar fungerar behandlingen förebyggande medan bilar som har rullat några år återfår nybilskänslan och förädlas till nyskick.

ETT TRYGGT VAL

FormulaU omfattas av MrCAPs egna trygghetsförsäkring FormulaU Secure, oavsett om din biltillverkare har utfärdat undantag i lackgarantin eller inte. MrCAPs målsättning är att alltid leverera en friktionsfri kundupplevelse där du som kund känner dig trygg med valet av MrCAP som leverantör.

ETT HELTÄCKANDE SKYDD

Under januari månad får du en fri GlassShield när du bokar en FormulaU lackskyddsbehandling. På så sätt får även din vindruta ett långtidsverkande skydd som fungerar extremt smuts- och vattenavvisande. GlassShield ger bättre sikt och ökad trafiksäkerhet samtidigt som den reducerar behovet av torkblad, spolarvätska och att använda vindrutetorkarna vid körning. Det blir också enklare att avlägsna frost, snö och is från rutan.

”För ett enklare bilägande under den blötare, kallare och mörkare perioden av året rekommenderar jag att man ser över lackens skydd”

I den här artikeln tar vi hjälp av Jonas Wandell, Operation Manager på MrCAP och expert på området bilförädling, i frågan om hur du bäst klär din bil under vintern.

MrCAP, experter på bilförädling, tipsar om hur du lättast får rent lacken utan att skada den.