julklappstips

JULKLAPPARNA SOM FÅR MOTORHJÄRTAT ATT KLAPPA LITE EXTRA

Nedräkningen har börjat och julafton närmar sig med stormsteg. Känner du dig stressad? Ta det lugnt, vi hjälper dig.  Här listar vi våra 3 bästa julklappstips till någon som bryr sig om sin bil. Oavsett om det är en sann bilentusiast eller någon som bara tycker om att hålla bilen ren och fräsch.

1. En helt ny bil (även om den inte är det)

Ge bort MrCAPs bästa behandling MasterTreatement som är en heltäckande behandling av bilens exteriör och interiör. Förutom lack, textilier och läder behandlas motorrum, bagagerum samt alla yttre och inre detaljer. För nya bilar fungerar MasterTreatment förebyggande och bevarar den härliga nybilskänslan medan bilar som har rullat några år återfår nybilskänslan och förädlas till nära nyskick, ibland bättre!

2. Ett klassiskt presentkort fullt med gnistrande möjligheter

Beställ presentkort smidigt och enkelt online

En perfekt julklapp för den som tycker om att hålla sin bil ren och fräsch men inte vill göra jobbet själv. Presentkortet kan nyttjas på samtliga svenska anläggningar och gäller hela MrCAP’s serviceprogram med allt från manuell rengöring till heltäckande lackytbehandling och djupkemrengöring av bilklädsel. Klicka hem smidigt och enkelt online eller besök din lokala MrCAP-anläggning.

3. Prisvärt underhållskit för ett fläckfritt resultat

En julklapp för den som tycker om att rengöra bilen själv och vill göra så på bästa sätt. MrCAP’s underhållskit innehåller de mest väsentliga produkterna för en grundlig rengöring med en skonsam och effektiv tvätt. Produkterna är både skonsamma mot bilens material och mot miljön. Kittet inkluderar:

10L svart tvätt hink

Wash & Gloss – skonsamt schampo med högskummande formulering som ger minskad friktion och effektivare rengöring samtidigt som den efterlämnar ett skyddande lager av vax.

WashPad – Våfflad tvättsvamp för maximal åtkomst

SuperDry – Syntetiskt torkskinn med hög absorberingsförmåga för snabbare och enklare avtorkning.

WheelCleaner – Syrabaserad fälgrengöring som snabbt och effektivt löser upp oljebaserad smuts och bromsdamm.

TixDegreaser – tixotropisk mikroemulsions avfettning som effektivt löser upp väg film och annan smuts från lackytan.

Klicka hem smidigt och enkelt online för 495: – ink. moms (ord. pris 789:-). Obs! erbjudandet gäller endast online.

Sätt ihop din egen julklapp

MrCAP’s underhållsprodukter kan även köpas styckvis. Klicka här för att ta del av hela sortimentet och sätt ihop din egen julklapp.

”För ett enklare bilägande under den blötare, kallare och mörkare perioden av året rekommenderar jag att man ser över lackens skydd”

I den här artikeln tar vi hjälp av Jonas Wandell, Operation Manager på MrCAP och expert på området bilförädling, i frågan om hur du bäst klär din bil under vintern.

MrCAP, experter på bilförädling, tipsar om hur du lättast får rent lacken utan att skada den.