bilsemester tips interiör

HUR DIN INTERIÖR ÖVERLEVER EN BILSEMESTER MED HELA FAMILJEN

När kaskadspyan väl tagit fart går den inte att stoppa. Plötsligt är hela baksätet fyllt av en enda stor illaluktande sörja. På insidan av fönstret mittemot har storasyster målat hjärtan med sina kladdiga chokladfingrar och på golvet ligger tusentals kex- och chipssmulor. Det här är en klassisk bilsemester med barn. Vi alla känner igen oss.

I sommar är det många av oss som ska semestra hemma i Sverige och som kommer att ta bilen för att transportera oss dit vi ska. Att sitta still ett flertal timmar är jobbigt för vem som helst, men för ett barn är det nästintill omöjligt. Något som gärna visar sig i bilens interiör. Här delar vi med oss av våra bästa tips för hur du bäst ser efter din interiör under sommarens semesteräventyr. Allt för att resan ska blir så njutbar som möjligt – för alla passagerare.

Inför resan

1. Se till att ha bra bilvårdsprodukter med dig i bilen så du på ett effektivt och skonsamt sätt kan avlägsna smuts och spill innan de biter sig fast och/eller missfärgar interiören. MrCAP erbjuder ett brett sortiment av underhållsprodukter som är både dryga, effektiva och miljömedvetna. Klicka hem smidigt och enkelt i vår webbshop här.
    2. Se till att ta med plastpåsar. Dels för att hålla reda på skräp och undvika ingrodda fläckar i bilklädseln men även om någon skulle bli åksjuk. Om du har barn som sitter i bakåtvänd bilbarnstol är det stor risk för att hen kommer att bli åksjuk om hen tittar på Ipad/Iphone under lång tid, så ha alltid en påse nära till hands.
    3. Planera in flera stopp längs vägen och låt barnen få springa av sig. Via Google Maps kan du söka på lekplatser och rastplatser utmed resvägen. Perfekt för kladdiga fikastunder och rastlösa barn.

När olyckan är framme – Vi finns där du är

MrCAP har 30 anläggningar runt om i Sverige, många placerade längs motor- och andra huvudvägar. Med andra ord finns det alltid en MrCAPservice nära dig om din bil skulle behöva extra omsorg under bilsemestern i sommar. Du hittar alla våra anläggningar här.

Interiöra behandlingar

Val av behandling beror på hur hårt nedsmutsad din interiör är. I många fall räcker det med en noggrann manuell klädseltvätt men ibland krävs en djupkemrengöring för att få bort ingrodd smuts och omöjliga fläckar.

För löpande underhåll av bilens interiör erbjuder MrCAP behandlingen InteriorService som är en omsorgsfull manuell rengöring av bilens totala kupé, inklusive golv, säten, paneler och bagageutrymme. För en hårt nedsmutsad interiör med ingrodd smuts och svåra fläckar finns behandlingen NewMatizing som innefattar djupkemrengöring och impregnering av bilens klädsel. Båda behandlingarna skräddarsys efter din bil för bästa resultat och anpassas givetvis om din bil har läderklädsel.

Ta hand om varandra på semestern, så tar vi hand om er bil inför, under eller efter semestern.

Bilvårdsskola

MrCAP, experter på bilförädling, tipsar om hur du lättast får rent lacken utan att skada den. Ta del av vår Bilvårdsskola här!

MABI

” Vi är otroligt måna om att våra kunder i alla flöden erbjuds och upplever den premiumkänslan kunden förtjänar

Nu kan du som kund hos MrCAP boka en hyrbil från MABI hyrbilar i samband med din lackytbehandling.